كتب / وليد تمام

فاصلة / القاهرة

انفرادي باستضافة فضل بعد الافتتاح سبق كبير للبرنامج

اشكر اروما لانتاجها البرنامج

١- لماذا اخترت أن  يكون برنامجك عبر الانترنت  وليس على قناة ؟
- الانترنت هو المستقبل. مفيش حد مبيدخلش علي النت دلوقتي وعلي السوشيال ميديا يتابع كل الاخبار. بيديلك فرصة توصل لأبعد مدي وسرعة التواصل مع المتابعين بعد الاحداث المهمة مباشرة بخلاف القنوات اللي مبقاش عليها اقبال زي زمان خاصة من فئة الشباب لدرجة أن محمد فضل نفسه فضل الظهور معنا في أولى حلقات البرنامج بعد حفل الافتتاح الناجح
واشكر اروما لتحمسها لإنتاجه

٢- ما هي  أهم مميزات الانترنت واهم معطيت  هذا الوسيط ؟
النت يوصلك لكل الاذواق والاعمار والفئات بطريقة سريعة في اي وقت بيناسب المتلقي خاصة مع تعدد التطبيقات المختلفة(فيس بوك، انستجرام، تويتر، يوتيوب)

٣- لو حصلت على  عرض لقناة للبرنامج  ستقبله أم  ستفضل النت؟
الحقيقة اي حد لديه طموح وحلم انه يشتغل في قناة تليفزيونية او راديو وهكون حريص علي وجودي علي الانترنت بالتوازي بهدف استمرار التواصل مع المتابعين

٤- كيف جائتك فكرة البرنامج ؟
من وانا صغير وانا بعشق الكرة وبحفظ طرق اللعب وبحب تحليل الماتشات ومتابع لكل الاحداث والدوريات العالمية والمحلية. كان حلمي ان يكون عندي برنامج احلل فيه الماتشات واتكلم في كل القضايا والظواهر اللي علي الساحة لان الكرة مبقتش مجرد ٩٠ دقيقة الكرة فيها تفاصيل و  شغل كتير اوي بيخدم علي ال٩٠ دقيقه اللي بنشوفهم.

٥- لماءا  باك شمال ؟
ممكن يكون ان كلمة باك يعني مدافع وانا بحاول اكون مدافع عن الصح في المنظومة الرياضية وضد اي افكار غلط رياضيا ومستعد ادافع عنها حتي لو في اقصي الشمال.